اشتهای زیاد

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71864
    Soody
    مشارکت کننده

    من خیلی وقته که تصمیم گرفتم وزن کم کنم ولی اشتهای زیادم نمیذاره،دارویی واسه کم کردن اشتها نیست؟؟؟

    #98057
    nikbakht
    مشارکت کننده

    داروی کاهش دهنده اشتها که وجود دارند و بخشی از داروهای لاغری از طریق مکانیسم کاهش دادن اشتها تاثیر می گذارند. اما همواره بهتر آنست که به این داروهای لاغری رجوع نکنید چرا که به هر حال عوارض خاص خودشان را دارند. بهتر آنست که خودتان راهکارهایی برای کنترل اشتهایتان پیدا کنید. مثلا با افزایش مصرف سبزیجات و میوه های روزانه می توانید از گرسنه ماندن پیشگیری کنید (در حالیکه کالری دریافتی خود را نیز کنترل می کنید).
    همیشه مقداری میوه و سبزی همراه خود داشته باشید تا در صورت گرسنگی مصرف کنید. به همراه غذایتان سالاد و سبزیجات زیاد میل کنید.
    می توانید چند عدد میوه، خیار، هویج را در کیف خود داشته باشید و هر زمان گرسنه شدید انها را میل کنید. فیبر موجود در میوه و سبزیجات به پیدار نگهداشتن قند خونتان و کنترل اشتها کمک می کند. از مواد غذایی شیرین، قند و شکر، خوراکی های چرب و فست فود ها و دیگر خوراکی های محرک اشتها اجتناب نمایید.
    در ضمن در طی روز آب کافی بنوشید. سعی کنید غذای روزانه تان را در دفعات زیاد با حجم کم مصرف کنید. باید هر دو-سه ساعت یکبار یک وعده یا میان وعده سالم مصرف کنید تا از افت قند خون و ایجاد اشتهای کاذب پیشگیری شود.

    #98077
    lovelorn
    مشارکت کننده

    درود بر شما
    این یک واقعیت که فکر میکنم افراد معمولی (لاغر ) به راحتی نمی تونن در موردش نظر بدند اما هیچوقت جایه ان شخص که ناگهان اشتهاش صداش میکنه نیستند و نمیتونند درک کنند من خودم با این مشکل مواجه هستم من وعده های غذایی زیاد نمیخورم خیلی مراقب کالری مصرفی روزانم هستم ورزش میکنم اما یک لحظه حرص به خوردن یک هله هوله پیدا میکنم که با هیچی جایگزین نیست یعنی نمیتونم جلویه خودم نگه دارم باید ان چیزی رو که هوس کردم بخورم درسته اختلالات هورمونی است که ریشه در روان من داره اما این همیشه برام سوال چه طور میشه لذت خوردن یک غذا را از تو خودمون ببریم بیرون ؟ واسه افراد چاق هیچی لذت بخش تر از خوردن نیست چه طور میشه این لذت از بین برد ؟

    #98097
    nikbakht
    مشارکت کننده

    همه چیز به خودتان و تلاشتان بستگی دارد.
    با طول دادن خوردن یک خوراکی و فکر کردن در مورد مصرف آن می توان تا حد زیادی بر هوس غذایی چیره شد. به هر حال مغز نقش بسیار مهمی در کلیه فر آیندهای بدن بر عهده دارد از جمله فرآیند سیری و گرسنگی. لذا با کار کردن روی مغزتان می توانید هوس های غذایی خود را بهتر مهار کنید. مثلا شخصی هوس چیپس می کند و نمی تواند جلوی خودش را بگیرید و به این نتیجه می رسد که حتما باید چیپس را بخورد. حالا یک راه این هست که خیلی طولش بدهد و به مغزاجازه دهد روی این موضوع کار کند. مثلا آن شخص تواند با خودش فکر کند آیا من باید چیپس بخورم؟ آیا ارزشش را دارد که به خاطر لذت منختصر چیپس بخورم؟ و مثلا حداقل حدود 15 دقیقه در مورد خوردن چیپس با خود فکر کند. بعد اگر احیانا هنوز تمایل به خوردن چیپس وجود داشت و کنترل از دستش خارج است؛ برفرض به ناچار می رود و چیپس را می خرد، اکنون فرد قبل از خوردن هر خلال از چیپس باز فکر کند که آیا این کار من درست است؟ آیا چیپس برای من خوب است و …. وقتی در کنار فکر کردن زیاد چیپس را بخورد بالاخره مغز بر هوس چیره شده و احساس تمایل برای نخوردن یا متوقف کردن خوردن چیپس آشکار می شود. سپس می تواند مابقی چیپس را از دسترس خارج کند مثلا به شخص دیگری ببخشد. در حالیکه اگر همین شخص هیچ فکری نکند و بدون فکر کردن سریعا چیپس را بخرد و در موقع خوردن چیپس نیز هیچ فکری نکند و با ولع و خیال راحت چیپس را تا آخر بخورد، خوب معلوم هست که اشتهایش کنترل نمی شود چون او هیچ تلاش مغزی برای مهار اشتها نکرده است.

    در ضمن برای اینکه به غذا به عنوان لذت بخش ترین چیز نگاه نکنید؛ این جنبه از جنبه های روانی و رفتاردرمانی از تغذیه به شمار می آید و باید رفتاردرمانی و اصلاح طرز فکرتان در مورد غذا را در پیش گیرید.

    در کل همه چیز به سعی و تلاش خودتان بستگی دارد و برای کنترل اشتها نیز مثل هر کار دیگری باید تلاش کرد.

    #98103
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    اتفاقا خود نیکبخت عزیز هم معمولی نیستن و دارن در مورد تجربه هاشون بعد از یک کاهش وزن موفق صحبت می کنن، پس بهونه رو کنار بزارید!!!

    #98113
    nikbakht
    مشارکت کننده

    بهلهههههه!!! لطفا نظرات و ادراکات ما را زیر سوال نبرید(شوخی)!!! ولی حالا جدا از شوخی: شما باید از نصایح مفیدی که می شنوید بهره جویید: بهتر است سعی نکنیم با بهانه تراشی و توجیه اینکه دیگران عمرا ما را درک نمی کنند و امثال اینها خودمان را فریب دهیم. یکی از علل اینکه ما در بسیاری از امور به نتایج دلخواه نمی رسیم همین است که شاید مشکلات خود را بغرنج تر از واقعیت و غیر قابل درک توسط بقیه می بینیم و پیشنهادات مفید دیگران را اجرا نمی کنیم. موفق و موید باشید.

    #98128
    lovelorn
    مشارکت کننده

    درود بر شما
    اينجا قسمت پرسش و پاسخ است ؟ يا نظرات افراد كلينيك نوين ؟ لطفا شما هم به ادراكات ديگران احترام بگذاريد .

    #98135
    madjd
    مدیرکل

    متاسفانه و متاسفانه
    نابرده رنج گنج میسر نمیشود
    ای کاش داروی جادویی برای رسیدن به بی اشتهایی و یا کاهش وزن وجود داشت
    اگر یافتید ما خریداریم(به هر قیمتی)!!!!!

    #98140
    ناشناس
    میهمان

    اینکه یک گروه درمانی جواب سوالات را مجانی میدهند که شاکی شدن نداره؟ نمی دونم ولی من که ترجیح می دم حرف های یک گروه درمانی را بشنوم تا درد و دل هایی بی حاصل. درست نیست که به جای تشکر بابت دادن جواب سوالات و راهنمایی،پرخاش کنیم فقط برای اینکه حق را به ما نمی دهند و اشتباه ما را متذکر می گردند!!!!
    همه ما آدمها دچار یک سری تمایل های غذایی و غیر غذایی هستیم که باید قبول کرد غلبه بر آنها کار آسانی نیست اما به هر حال شدنی هست و محال نیست. راه آن هم یک چراغ جادو نیست راهش همین توصیه هایی است که به گوشمان رسیده اند.

    #98141
    nikbakht
    مشارکت کننده

    صد البته که نظرات همه بسی محترم اند؛ به هر حال غلبه بر هر تمایلی سخت است، و سخت بودن غلبه بر اشتیاق های غذایی را منکر نیستیم اما حصول به موفقیت نهایی در گرو تلاش و تسلیم نشدن و تداوم مبارزه است.

    #98145
    i9013599
    مشارکت کننده

    متاسفانه ما خانم های خانه دار که باید به فکر غذای دیگر اعضای خانواده که رژیم ندارند باشیم همیشه به غذا های انها هم ناخنک می زنیم

    #98147
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    میشه رژیم غذایی شما یک توفیق اجباری برای دیگر اعضای خانواده باشه تا اونها هم از تغذیه سالم بهره ببرند . اینطوری رعایت رژیم برای خانم خونه راحتر می شه….
    درک این مسئله از جانب دیگر اعضای خانواده سخته ولی امکان پذیره!

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
فهرست