RE: چي بخوريم سرما نخوريم؟

#99343
madjd
مدیرکل

غذاهای سالم و طبیعی، بهتر از مکمل های غذایی در تقویت ایمنی بدن و به تبع آن در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا موثرند. چرا که با مصرف مواد غذایی طبیعی، یک بسته بندی کامل و ایده آل از مواد غذایی را بدست می آورید. برای مثال خوردن یک پرتقال برای شما بهتر از مصرف ویتامین Cتنهاست، چرا که پرتقال دارای ترکیبی از مواد مغذی از جمله: منیزیم، پتاسیم، فولات، ویتامین B6 و فلاونوییدهای آنتی اکسیدانی، علاوه بر ویتامین C می باشد. اگر چه که می دانیم ویتامین C برای سیسم ایمنی سالم اهمیت زیادی دارد ولی مطالعات نشان نداده اند که مصرف دوز بالایی از ویتامین C به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمکی کند، هر چند گفته می شود می تواند علایم بیماری را تخفیف دهد. البته می دانیم مصرف میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نمایند. سیستم ایمنی بدن شما ابزاری دفاعی در برابر عفونت های ویروسی و بیماری هاست، و غذای مصرفی شما بر توانایی سیستم ایمنی بدنتان برای مقابله با بیماری ها (از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا) موثر است. علت آنکه میوه و سبزیجات تاثیر بیشتری در تقویت سیستم ایمنی شما دارند آنست که حاوی ویتامین های A،E و همچنین فلاونوییدها هستند که در کنار محتوای ویتامین C بالایشان در ارتقای سیستم ایمنی و سلامت کلی بدنتان موثر می باشند.