RE: اشتهای زیاد

#98057
nikbakht
مشارکت کننده

داروی کاهش دهنده اشتها که وجود دارند و بخشی از داروهای لاغری از طریق مکانیسم کاهش دادن اشتها تاثیر می گذارند. اما همواره بهتر آنست که به این داروهای لاغری رجوع نکنید چرا که به هر حال عوارض خاص خودشان را دارند. بهتر آنست که خودتان راهکارهایی برای کنترل اشتهایتان پیدا کنید. مثلا با افزایش مصرف سبزیجات و میوه های روزانه می توانید از گرسنه ماندن پیشگیری کنید (در حالیکه کالری دریافتی خود را نیز کنترل می کنید).
همیشه مقداری میوه و سبزی همراه خود داشته باشید تا در صورت گرسنگی مصرف کنید. به همراه غذایتان سالاد و سبزیجات زیاد میل کنید.
می توانید چند عدد میوه، خیار، هویج را در کیف خود داشته باشید و هر زمان گرسنه شدید انها را میل کنید. فیبر موجود در میوه و سبزیجات به پیدار نگهداشتن قند خونتان و کنترل اشتها کمک می کند. از مواد غذایی شیرین، قند و شکر، خوراکی های چرب و فست فود ها و دیگر خوراکی های محرک اشتها اجتناب نمایید.
در ضمن در طی روز آب کافی بنوشید. سعی کنید غذای روزانه تان را در دفعات زیاد با حجم کم مصرف کنید. باید هر دو-سه ساعت یکبار یک وعده یا میان وعده سالم مصرف کنید تا از افت قند خون و ایجاد اشتهای کاذب پیشگیری شود.