پاسخ به: گوشت ماهی

#114892
vida samiee
مدیر

ماهی یكی از انواع غذاهای سالمی است كه مصرف آن در جامعه ی ما بسیار كم است و در سبد خانوار كمتر دیده می شود( مصرف سرانه ی ماهی در كشور ما 5 كیلو گرم است در حالیكهمصرف سرانه ی آن در كشور ژاپن 50 كیلوگرم است)كه با رواج فرهنگ مصرف این ماده ی غذایی غنی و با ارزش، می توان به سلامت افراد جامعه كمك كرد.

ماهی با داشتن چربی غیر اشباع “امگا-3” ، پروتئین و اسید آمینه ی تورین نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامتی افراد جامعه دارد. بیشترین تاثیر ماهی بر سیستم قلب و عروق از طریق چربی غیر اشباع آن یعنی “امگا-3” و اسید آمینه ی تورین است.

از انواع ماهی هایی كه به مقدار زیاد، چربی “امگا-3” دارند ، ماهی تون، ساردین و سالمون (ماهی آزاد) را می توان نام برد. البته دیگر ماهی ها نیز حاوی این چربی غیر اشباع مفید هستند.

طبق توصیه انجمن قلب آمریكا افرادی كه دارای بیماری های قلبی هستند بایستی هفته ای 180 گرم ( دو بار درهفته و هر بار 90 گرم) ماهی مصرف كنند كه به علت داشتن اسیدهای چرب امگا-3 باعث كاهش كلسترول خون شده و احتمال ابتلا به سكته های قلبی را كاهش می دهد