اصلاح شیوه زندگی و درمان های مرتبط با آن

تلاش های شما برای پیروزی بر چاقی در صورت تغییر شیوه زندگی امکان پذیر خواهد شد، این استراتژی های قابل اجرا در منزل عبارتند از:

  • متعهد به برنامه درمان خود باشید . تغییر سبک زندگی که سالهای سال به آن روش زندگی کرده اید کار مشکلی است ، این را پزشک شما می داند پس هنگامیکه در حین اجرای رژیم غذایی و فعالیت بدنی دچار لغزش شدید ، با وی صادق باشید . شما دو نفر می توانید همراه یکدیگر به روش ها و پبشنهادات جدیدی برای دوری از لغزش ها و اشتباهات برسید .
     
  • داروهای خود را به دقت و طبق دستور استفاده کنید . چنانچه از داروهای کاهش وزن و یا دیگر داروها برای درمان مشکلات مرتبط با چاقی (مانند فشار خون بالا و دیابت) استفاده می کنید ، طبق دستور تجویز شده آن را دریافت کنید . در صورت داشتن مشکلی در رابطه با دستور دارویی و یا عوارض جانبی ناخوشایند  آنها را با پزشک خود درمیان بگذارید .
     
  • آگاهی خود را در رابطه با شرایط خود افزایش دهید . مطالعه در رابطه با چاقی می تواند به شما کمک کند که علت چاق شدن خود را دریافته و روش های درمان آن زا بیاموزید . در این صورت احساس قدرت بیشتری در کنترل و اجرای برنامه درمان خود خواهید کرد. کتاب ها و اطلاعات تغذیه ای را مطالعه کنید .
     
  • از پشتیبانی و حمایت افراد استفاده کنید . خانواده و دوستان خود را از اهداف کاهش وزن خود مطلع سازید . با افرادی معاشرت کنید که می دانید در این راه شما را پشتیبانی می کنند و تلاش های شما را خراب نمی کنند . مطمئن شوید که از اهمیت کاهش وزن برای سلامتی شما مطلع هستند.
     
  • اهداف واقع بینانه داشته باشید . افراد درهنگامیکه مجبور به کاهش وزن می شوند اهداف غیر واقعی را برنامه ریزی می کنند اهدافی همچون کاهش وزن بسیار زیاد در مدت زمان بسیار کوتاه . در این حالت برای  شکست خود برنامه ریزی کرده اند .به صورت روزانه ویا هفتگی برای ورزش خود و کاهش وزن خود برنامه ریزی کنید . به جای تغییرات شدید و ناگهانی از تغییرات کوچک شروع کنید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی به رعایت آنها متعهد شوید.
     
  • از وسوسه ها اجتناب کنید . وسوسه و میل به خوردن را با کار مثبتی مانند زگ زدن به یک دوست ، از خود دور کنید . نه گفتن به غذاهای ناسالم و حجم بزرگ غذا را تمرین کنید . زمانیکه واقعاً گرسنه هستید غذا بخورید.
     
  • اطلاعات تغذیه ای را خود را افزایش دهید. مجلات تغذیه و غذا را نگهداری کنید . شما می توانید با مطالعه این مجلات به راهکارهای بیشتر و جدیدی در رابطه با شرایط خود پی ببرید . همچنین با مطالعه این گونه مجلات می توانید اطلاعات خود در رابطه با دیگر پارامترهای مهم سلامتی را افزایش دهید پارامترهایی مانند فشار خون ، سطوح کلسترول و به طور کل تندرستی.