سئوال: آیا می توانم در دوران بارداری رژیم لاغری بگیرم؟

خیر. در دوران بارداری رژیم لاغری نگیرید و سعی نکنید که وزنتان را کاهش دهید. چرا که هم شما و هم فرزندتان به دریافت مواد مغذی مناسب برای سلامتتان نیاز دارید .این را به خاطر بسپارید که در چند هفته نخست پس از تولد فرزندتان به طور طبیعی قدری کاهش وزن خواهید یافت. البته داشتن رژیم غذایی صحیح که با افزایش وزن متعادل می باشد را باید جدی بگیرید، چرا که کم نیستند خانمهایی که افزایش وزن بی رویه خود را از دوران بارداری به ارمغان دارند. توصیه اساسی به افزایش وزن  10-12 کیلوگرم در طی دوران بارداری می باشد. برای تنظیم تغذیه موردنظر و افزایش مناسب وزن در این دوران با پزشک متخصص تغذیه خود مشورت نمایید.

سئوال: آیا می توانم در دوران بارداری از رژیم کم کربوهیدرات پیروی نمایم؟

رژیم های کم کربوهیدراتی و پرپروتئین از رژیمهای غذایی مشهور هستند. هیچ مطالعه ای در زمینه اثرات رژیم کم کربوهیدرات بر بارداری انجام نگرفته است و لذا اثرات آن بر جنین ناشناخته است. لذا اگر باردار هستید باید از یک رژیم غذایی متعادل از تمام گروه های غذایی استفاده کنید و میزان کالری دریافتی خود را تنظیم نمایید.

سئوال: آیا در هنگام بارداری نیز می توانم گیاهخوار باقی بمانم؟

باردار شدن شما بدین معنا نمی باشد که باید الزاما از رژیم گیاهخواری خود کناره گیری کنید و اگر شما اطمینان حاصل کنید که طیف گسترده و متنوعی از غذاهای سالمی را که تامین کننده مواد مغذی و پروتئین و کالری لازم برای شما و فرزندتان می باشد را دریافت می کنید، در این صورت فرزندتان تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و نمو خود را دریافت می کند.

بسته به الگوی غذایی گیاهخواری ای که شما از آن پیروی می کنید ممکن است نیاز باشد تا برخی عادات و رفتارهای غذایی تان را تعدیل کنید تا اطمینان حاصل شود که شما و فرزندتان مواد مغذی مکفی را دریافت می کنید. (شما می بایست روزانه ۳۰۰ کیلوکالری بیشتر از دوران قبل از بارداری تان دریافت کنید). بر همین اساس شما باید بدانید که اگر به گیاه خواری خود می خواهید ادامه دهید نمی توانید برنامه غذایی خود را بدون نظر یک متخصص تغذیه تنظیم نمایید.