شروع غذای تکمیلی در نوزادان

 برای همه پدران  و مادران ، سلامتی کودکانشان یکی از مهمترین دغدغه ها میباشد. از اساسی ترین عوامل تامین کننده سلامتی داشتن رژیم غذایی درست است. زمانیکه  کودک شما کوچک است، این شانس را داریدکه عادت درست غذا خوردن را درفرزندانتان  ایجاد کنید و این شانسی است که دیگر تکرار نمیشود. یعنی وقتی کودک با عادات ناصحیح غذا خوردن بزرگ شود، درست کردن آن بسیار سخت است. در ماههای شروع غذای تکمیلی این امکان وجود دارد که او را تشویق کنیم که از انواع مختلف غذاها لذت ببرد و با طعم های مختلف آشنا شود.

تغذیه خوب کلید آینده ای با سلامتی و رشد مناسب برای کودک شماست. این امکان برای شما مهیاست تا با شروع بموقع غذای تکمیلی وانتخاب درست غذا برای کودکتان او را از لحاظ سلامتی بیمه کنید.

بیشتر مطالعات نشان میدهند که از سن  شروع غذای تکمیلی تا شروع سنین پیش دبستانی بهترین زمان برای تشویق کودکان برای استفاده از غذاهای مختلف و طعم های متفاوت غذا هاست.در این سنین اولیاء میتوانند نظارتی کامل بر غذا خوردن کودکانشان داشته باشند و آنها را به خوردن غذاهای کم چرب، کم نمک و کم شیرین ترغیب کنند. در این دوره مادر میتواند ۱۰۰% روی غذاهای مورد استفاده کودک خود کنترل داشته باشد چراکه کودک هیچ غذایی بجز آنچه شما در اختیارش می گذارید استفاده نمی نماید.