از آنجا که این بیماری سیر پیشرونده دارد می تواند در مراحل اولیه بدون هیچ علامتی باشد تا آن زمانی که تاثیرات منفی بر عملکرد کبد ایجاد نماید. در آن زمان شما می توانید علائمی عمومی از قبیل احساس ضعف و خستگی و کاهش وزن را نشان دهید. از آنجا که سیر این بیماری مزمن است شاید سالها طول بکشد تا منجر به ایجاد سیروز کبدی ( جایگزینی سلولهای کبدی با سلولهای فیبروز) و در نهایت نارسایی کبدی گردد. در نقطه مقابل در موارد نادری بدلیل ناشناخته سیر بیماری متوقف و یا حتی به حالت طبیعی باز می گردد بدون آنکه درمان مشخصی انجام گرفته باشد.

بین ۱۰ -۳۰ در صد از بالغین در کشورهای پیشرفته مبتلا به این بیماری هستند که معمولا افراد چاق در سنین میانسالی را شامل می شوند. با توجه به شیوه زندگی اعم از نوع تغذیه و فعالیت بدنی شیوع این بیماری در کشورهای در حال توسعه بویژه در جامعه شهری افزایش چشمگیری داشته است.
شیوع بیماری کبد چرب با افزایش سن سیر صعودی می یابد. شیوع این بیماری در آقایان ۲ برابر خانمها می باشد که با افزایش سن میزان شیوع در خانمها به آقایان نزدیک می شود. بویژه پس از یائسگی شیوع بیماری کبد چرب در خانمها سیر فزاینده ای دارد.