بهبود علائم آسم با رژیم غذایی سالم و ورزش

طبق مطالعات اخیر افراد غیرچاق مبتلا به آسم می‌توانند از طریق رژیم غذایی و ورزش علائم بیماری خود را بهبود بخشند و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.
آسم یک بیماری شایع و مزمن می‌باشد که افراد برای کنترل علائم به مصرف روزانه داروها اکتفا می‌کنند و از ترس تشدید علائم از ورزش پرهیز می‌نمایند. درحالیکه تحقیقات جدید نشان می‌دهد ورزش همراه با رژیم غذایی سالم می‌تواند به بیماران کمک کند تا کنترل بیشتری بر روی علائمی از قبیل خس‌خس کردن، درد قفسه سینه و تنگی‌نفس داشته باشند.
یافته‌ها حاکی از آن بود که حتی ورزش شدید نیز برای این بیماران بی‌خطر است. اگرچه بهبود قطعی در عملکرد ریه حاصل نشد اما محققان دریافتند ترکیب رژیم غذایی و ورزش سطح آمادگی جسمانی بیماران را بهبود می‌بخشد.
افراد مبتلا به آسم گاهی ورزش را چالش‌برانگیز می‌دانند و در نهایت آمادگی جسمانی کمی دارند. مطالعه اخیر نشان می‌دهد بیماران مبتلا به آسم غیرچاق می‌توانند با آرامش تمریناتی با شدت بالا نیز انجام دهند و بیماری خود را کنترل نمایند.
محققان امیدوارند بتوانند کشف کنند که کدام رژیم غذایی و فعالیت بدنی بیشترین تاثیر را دارد و اینکه آیا تغییر در سبک زندگی می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای پیشگیری از آسم باشد یا خیر.
نکته عملی: افراد مبتلا به آسم باید تشویق به پیروی از یک رژیم غذایی سالم و شرکت در فعالیت‌های بدنی شوند.
منبع:

Presented at the European Respiratory Society International Congress 2017

Loading