با کمتر از ۲ ساعت پیاده‌روی در هفته عمر خود را طولانی‌تر کنید.

به طور کلی توصیه می‌شود بزرگسالان در هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید داشته باشند تا از فواید ورزش و سلامتی متعاقب آن بهره‌مند گردند. برخی از این فواید عبارتند از: کاهش خطر مرگ زودرس، بیماری‌های قلبی – عروقی مانند بیماری عروق کرونر و سکته مغزی، سرطان، دیابت نوع ۲ و استئوپروز (پوکی استخوان).
همچنین دانشمندان معتقدند که سلامت روان از یک شیوه زندگی فعال حاصل می‌شود، زیرا ورزش باعث بهبود عملکرد شناختی شده و احتمال ابتلا به افسردگی را می‌کاهد.
مطالعات جدید نشان می‌دهند حتی راه رفتن کم نیز (کمتر از ۲ ساعت در هفته) در مقایسه با عدم تحرک به طور قابل توجهی خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد.
به نظر می رسد پیاده‌روی بهترین راه ممکن جهت جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های تنفسی می‌باشد. مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی نیز در میان افرادی که تنها فعالیت بدنی‌شان پیاده‌روی است، کمتر از سایر افراد گزارش شده است.
پیاده‌روی را می‌توان به عنوان یک ورزش کامل در نظر گرفت. زیرا آسان، کم هزینه، راحت، بدون نیاز به تجهیزات خاص و یا آموزش و قابل انجام در هر سنی می‌باشد.
امروزه با افزایش جمعیت سالمندان، پزشکان باید بیماران را به راه رفتن حتی به مقدار کم تشویق کنند. زیرا خصوصاً با افزایش سن اهمیت ورزش برای سلامت و طول عمر دوچندان می‌شود.
نکته عملی: پیاده‌روی حتی کمتر از ۲ ساعت در طول هفته می‌تواند به افزایش طول عمر کمک نماید.
منبع:

Alpa V. Patel et al. American Journal of Preventive Medicine 2017.

Loading