سرکوب بیماری های ایمنی با مصرف چای سبز

انواع زیادی از سلول های ایمنی در بدن وجود دارند که نقش های متفاوتی در سیستم ایمنی دارند و قادر هستند که سلول های مهاجم را بدون آسیب رساندن به سلول های نرمال از بین ببرند. در بیماری های اتو ایمون یا خود ایمنی از گروه ساده آنها گرفته مثل آلرژی ها تا دیابت نوجوانی این پروسه از بین می رود وسلول های ایمنی به اشتباه بر ضد  سلول های خود بدن می جنگند وآن ها را از بین می برند. برخی از سلول ها شامل سلول های Tوجود دارند که به کنترل این مشکل و کاهش یا خاموش کردن سیستم ایمنی کمک می کنند. سلول های Tدر طحال و گره های لنفاوی یافت می شوند.

در مطالعه ای که روی یکی از ترکیبات موجود در چای سبز به نام پلی فنول انجام شد مشخص شد که این ترکیب گیاهی طبیعی، اثر ضد التهاب و ضد سرطان دارد و می تواند باعث افزایش تعداد سلول های Tشود و کارکرد ایمنی را بهبود بخشد، که این می تواند یک راهکار آسان و ایمن برای کمک به کنترل مشکلات ایمنی و بیماری های ویروسی باشد. البته این اثر به اندازه داروهای در دسترس که نقش مشابهی انجام می دهند قوی نیست.  در ضمن مصرف داروها در طولانی مدت مشکل سمیت زایی دارند، ولی استفاده از محصولات غذایی طبیعی روشی دراز مدت و مداوم را بدون ایجاد سمیت فراهم می کنند.                                                      

نکته عملی: یکی از مکانیسم های اساسی و سودمند چای سبز برای سلامتی توانایی کنترل التهاب و بهبود کارکرد ایمنی وجلوگیری از سرطان است، لذا توصیه می شود مصرف چای سبزی  به عنوان نوشیدنی در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.  

منبع: Immunology letters,2011    

Loading