مواد مضر تولید شده در بدن، موسوم به رادیکال های آزاد، باعث ایجاد تغییرات نامطلوب در روند افزایش سن و برخی بیماری ها می شوند. این در حالیست که مواد آنتی اکسیدان  می توانند با این آسیب مبارزه کنند. میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی، به ویژه غذاهای رنگ روشن مثل گوجه فرنگی، کلم بروکلی، زغال اخته و سیب منابع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. بر طبق شواهد علمی اخیر؛ مواد آنتی اکسیدان موجود در سیب ( پلی فنل ) می توانند طول عمر ​​را افزایش دهند و شانس ابتلا به برخی بیماریها را کاهش دهند.

بررسی های علمی جدید طی آزمایش هایی که روی مگس میوه انجام داده اند بر اثرات مفید مصرف سیب برای سلامت بدن تاکید دارند، لازم به ذکر است که امروزه نتایج حاصل از مطالعه بر روی مگس های میوه( که هر ساله نتایج آن قابل تعمیم به انسانها می گردد)، جانشین های خوبی برای انسانها در صدها طرح تحقیقاتی هستند.محققان در طی بررسی های اخیر دریافته اند که پلی فنول های موجود در سیب، نه تنها طول عمر متوسط ​​مگس میوه را طولانی تر کرده است  بلکه به توانایی  راه رفتن، صعود و حرکت آن نیز کمک کرده است. علاوه بر این، پلی فنول موجود در سیب، سطح مواد بیوشیمیایی مختلف موجود درمگس های میوه  پیرتر (که به عنوان نشانگر  زوال مربوط به سن و نزدیک شدن به مرگ استفاده می شود) را معکوس می کند و پایین می آورد. 

محققان عقیده دارندکه نتایج این مطالعه، نتایج بدست آمده از برخی مطالعات دیگر را حمایت می کند؛ از جمله آنکه ۱۳-۲۲ درصد کاهش در خطر ابتلا به بیماری های قلبی در زنانی که اغلب سیب می خوردند مشاهده شده است. مطالعات اخیر، تصور فرهنگ عامه از سیب  را به عنوان یک گزینه غذای سالم، تقویت نموده اند.

نکته عملی: دانشمندان تغذیه، بارها و بارها بر اهمیت مصرف میوه جات و سبزیجات برای تندرستی، تاکید داشته اند. اخیرا نیز شواهد علمی نشان داده اند که  استفاده از میوه سیب در رژیم غذایی روزانه به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان می تواندباعث پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و همچنین باعث افزایش طول عمر گردد.

منبع: Journal of Agricultural and food chemistry,2011

 

Loading