۸ حقیقت علمی که نیاز است در مورد دریافت کافئین بدانید

8 حقیقت علمی که نیاز است در مورد دریافت کافئین بدانید

۱- خطر  ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که دریافت کافئین با کاهش خطر سرطان پوست مرتبط است. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد دریافت این ماده با کاهش خطر ملانوما همراه بود. ملانوما خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست است.

۲- عملکرد ورزشی را بهبود می‌دهد.

مصرف قهوه قبل از رفتن به باشگاه می‌تواند عملکرد شما را بهبود بخشد. در یک مطالعه که بر روی افراد ۶۱ تا ۷۹ ساله انجام شد نوشیدن ۴ فنجان قهوه فوری یا ۲ فنجان قهوه فیلتر شده قبل از ورزش کردن سبب بهبود عملکرد این افراد شد.

۳- به کنترل درد کمک می‌کند.

در برخی قرص‌های مسکن از ترکیب ایبوپروفن، استامینوفن و آسپرین با کافئین استفاده می‌شود. این داروها معمولاً برای درمان سردرد و درد ناشی از عادت ماهیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴- در بهبود حافظه موثر است.

در مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ مشاهده شد دریافت کافئین با بهبود حافظه در افراد سالمند (میانگین سنی ۷۴ سال) مرتبط است. در مطالعات حیوانی نیز این ماده در بهبود بیماری آلزایمر موثر بوده است.

۵- به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان قهوه حاوی کافئین در طی روز با کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب (عروق تغذیه کننده قلب) مرتبط است.

۶- احتمال عود مجدد سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

مصرف منظم قهوه حاوی کافئین می‌تواند خطر عود بیماری را در افرادی که سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ داشته‌اند کاهش دهد. در یک مطالعه مصرف ۴ فنجان قهوه در روز برای دستیابی به این هدف مناسب بود.

۷- خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش می‌دهد.

بررسی بیش از ۹۶۸ هزار نفر نشان داد مصرف حداقل ۴ فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش می‌دهد.

۸- یکی از اجزای نوشیدنی‌های انرژی‌زا است.

یک قوطی نوشابه انرژی‌زا حاوی حدود ۵۰۰ میلی‌گرم کافئین است. این میزان کافئین حدود ۵ برابر مقدار این ماده در یک فنجان قهوه است. نوشابه‌های انرژی‌زا علاوه بر آن که فاقد مواد مغذی هستند ممکن است حاوی ۷۰ گرم قند (معادل ۵/۱۷ قاشق چایخوری شکر) باشند. بنابراین، مصرف بیش از حد آن‌ها برای سلامتی مضر است. دریافت این نوشیدنی‌ها به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

Loading