چگونه از بروز علائم اوتیسم در کودکان پیشگیری کنیم؟

چگونه از بروز علائم اوتیسم در کودکان پیشگیری کنیم؟

نتایج حاصل از تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دریافت مکمل غذایی حاوی اسید چرب امگا سبب بهبود علائم اختلال طیف اوتیسم (ASD) در کودکان نوپایی می‌شود که زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند (بیش از ۱۱ هفته زودتر به دنیا آمده‌اند). این مطالعه بر روی ۳۱ کودک انجام شد. به مدت ۳ ماه نیمی از کودکان روزانه مکمل غذایی دریافت کردند. این مکمل حاوی ترکیب خاصی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ بود. سایر کودکان دارونما دریافت کردند.
با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه در کودکانی که مکمل دریافت کرده بودند نسبت به گروه دیگر احتمال بروز علائم اختلال طیف اوتیسم کمتر بود. به گفته محققان تاثیر این نوع مواد مغذی بر التهاب بدن در دستیابی به این نتایج نقش دارد. به طور کلی، اختلال طیف اوتیسم با التهاب سیستم عصبی مرتبط است. بنابراین تاثیر مکمل غذایی بر التهاب در بهبود رفتار کودکان مبتلا به این بیماری موثر می‌باشد.
در حال حاضر هیچ درمانی برای کمک به کودکانی که زودتر از موعد متولد شده و به تاخیر در تکامل و مشکلات رفتاری مبتلا هستند، وجود ندارد. محققان امیدوارند با ظهور اولین علائم ASD دریافت اسیدهای چرب امگا توسط کودکان بتواند در طولانی مدت به حفظ سلامت آن‌ها کمک کند. البته لازم است در تحقیقات آتی تاثیر دریافت این نوع مکمل غذایی در تعداد بیشتری از کودکان مورد مطالعه قرار گیرد.
منبع:

Sarah A Keim et al. The Journal of Nutrition 2018; Volume 148: Pages 227-235.

Loading