ورزش‌های تقویت کننده عضلات و کاهش خطر ابتلا به دیابت

ورزش‌های تقویت کننده عضلات و کاهش خطر ابتلا به دیابت

با توجه به دستورالعمل‌های فعلی افراد بالای ۱۸ سال باید روزانه ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط انجام دهند. همچنین توصیه می‌شود بزرگسالان حداقل ۲ بار در هفته نیز ورزش‌های تقویت کننده عضلات (MSE) انجام دهند. تمریناتی مانند کار با دمبل به تقویت عضلات کمک می‌کنند. نتایج مطالعه‌ای که در ایالات متحده انجام شده و در مجله American Journal of Preventive Medicine منتشر گردیده است نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد افراد به توصیه‌ها مبنی بر انجام MSE پایبند نیستند. همچنین مشخص شد که انجام ۱ تا ۲ بار MSE در هفته با کاهش بروز مشکلاتی مانند دیابت، چاقی و سرطان مرتبط است.
نتایج مطالعه فوق با بررسی اطلاعات مربوط به بیش از ۳۹۷ هزار بزرگسال ۱۸ تا ۸۰ ساله به دست آمده است. در این مطالعه در میان افراد سالمند، زنان، افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی و افراد با درآمد یا تحصیلات کمتر احتمال عدم پایبندی به دستورالعمل‌های موجود در مورد انجام MSE بیشتر بود.
درحالیکه MSE جزء مهمی از فعالیت بدنی است، اما معمولاً توسط افراد جامعه نادیده گرفته می‌شود. انجام منظم MSE سبب افزایش قدرت توده عضلانی می‌شود. تحقیقات گذشته نشان داده‌اند که ورزش‌های تقویت کننده عضلات در بهبود متابولیسم گلوکز (قند) و چربی، فشارخون، توده استخوانی، افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب نقش دارند.
منبع:

Jason A. Bennie et al. American Journal of Preventive Medicine 2018.

Loading