نکاتی مهم در مورد فعالیت بدنی در مبتلایان به دیابت نوع ۲

نکاتی مهم در مورد فعالیت بدنی در مبتلایان به دیابت نوع 2

۱- با پزشک خود در مورد انواع ورزش‌هایی که می‌توانید انجام دهید، گفتگو کنید. در مورد اینکه میزان قند خون شما قبل، در حین و بعد از ورزش باید چه میزان باشد، از وی سوال کنید. پزشک می‌تواند به شما در مورد غذاها و زمان مصرف آن‌ها در روزهایی که ورزش می‌کنید، کمک ‌کند.
۲- بهتر است با یک مربی ورزشی که تجربه کار کردن با افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را دارد تمرینات خود را آغاز نمایید. حتی ۲-۱ جلسه ورزش زیر نظر مربی می‌تواند به شما در مورد ورزش کردن ایمن کمک کند.
۳- در هنگام ورزش از لباس و کفش مناسب استفاده کنید.
۴- در هنگام ورزش مصرف آب را فراموش نکنید. تامین آب مورد نیاز بدن برای تمام افراد مهم است، اما اهمیت این موضوع برای افراد مبتلا به دیابت بیشتر است.
۵- ورزش کردن احتمال افت قند خون (هیپوگلایسمی) را افزایش می‌دهد. این اختلال سبب سرگیجه، ضعف، تعریق و تهوع می‌شود. همچنین می‌تواند سبب شود از هوش بروید. بهتر است همیشه با خود قرص گلوکز، نوشابه ورزشی و یا قند به همراه داشته و در صورت افت قند خون مصرف کنید.
۶- اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید، انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند:
• ۵ بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط تا شدید انجام دهید. لازم نیست که تمام فعالیت بدنی خود را در باشگاه انجام دهید. می‌توانید پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری نیز انجام دهید.
• حداقل ۲ بار در هفته ورزش قدرتی (مانند بلند کردن وزنه) انجام دهید.
• اگر تازه تمرینات ورزشی را آغاز کرده‌اید، به تدریج میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. می‌توانید از ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز شروع کرده و به تدریج بر میزان آن بیفزایید.

Loading