میوه و سبزی و اهمیت مصرف آن در زندگی روزانه

انواع مختلف میوه و سبزی وجود دارد. اما بسیاری از افراد به اندازه کافی میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند. در حقیقت، دریافت مواد مغذی مختلف که در میوه و سبزی یافت می‌شوند، مانند پتاسیم و فیبر، به قدری کم است که می‌تواند نگران‌کننده باشد.
توصیه می‌شود که تا حد امکان نیمی از بشقاب با میوه و سبزی پر شود. همچنین توصیه می‌شود که انواع مختلف میوه وسبزی با رنگ‌های مختلف مصرف شوند. تنوع در رژیم غذایی به منظور دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز و حفظ سلامتی ضروری است.
سعی کنید از انواع میوه و سبزی تازه استفاده کنید. میوه و سبزی منجمد و کنسرو شده نیز انتخاب‌های مناسبی هستند. از کنسرو سبزیجات که حاوی نمک کم است و از کمپوت میوه‌ که حاوی آب خود میوه یا آب است، استفاده نمایید. از کمپوت میوه که حاوی شکر است اجتناب کنید.

چگونه مصرف میوه و سبزی را افزایش دهیم؟

۱. از میوه و سبزی به عنوان میان‌وعده استفاده کنید. برای استفاده آسان‌تر سبزیجات را شسته، خرد کرده و در فریزر یا یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید همیشه یک ظرف میوه را بر روی میز آشپزخانه قرار دهید. مصرف میوه‌های خشک را محدود کنید. زیرا به اندازه میوه کامل سیرکننده نیستند و ممکن است در حجم کم حاوی کالری بیشتری باشند. به عنوان مثال، کالری یک چهارم لیوان کشمش معادل ۲ لیوان انگور است.
۲. از غذاهایی که حاوی سبزیجات و میوه‌ها هستند استفاده کنید.
۳. روز خود را با مصرف میوه یا سبزی شروع کنید. به عنوان مثال می‌توانید گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای یا اسفناج به تخم‌مرغ خود بیفزایید و یا به غلات صبحانه که با شیر مصرف می‌کنید میوه اضافه کنید.
۴. از آب سبزیجات و آب میوه طبیعی استفاده کنید. سعی کنید از کل میوه و سبزی برای تهیه آب آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از شیر و ماست کم‌چرب اسموتی تهیه کنید.

Loading