منیزیم: با ۷ ماده غذایی غنی از این ماده معدنی آشنا شوید.

منیزیم: با 7 ماده غذایی غنی از این ماده معدنی آشنا شوید.

منیزیم به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن و استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند از بروز التهاب جلوگیری نماید. مواد غذایی غنی از این ماده معدنی در پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی و حفظ عملکرد اعصاب و عضلات نقش دارند. این ماده معدنی به شکل مکمل غذایی نیز در دسترس است. اما طبق نظر متخصصین تغذیه دریافت آن از طریق رژیم غذایی سالم ارجحیت دارد. برخی مواد غذایی غنی از این ماده معدنی عبارتند از:
۱- سبزیجات برگ سبز: سبزیجاتی مانند اسفناج غنی از منیزیم و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. شما می‌توانید از این سبزیجات به صورت خام یا پخته استفاده کنید.
۲- دانه‌ها و مغزهای خوراکی: بادام، دانه آفتابگردان و دانه بزرک از منابع خوب این ماده معدنی به شمار می‌روند. این دسته از مواد غذایی سرشار از کالری هستند. بنابراین در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند سبب بروز اضافه وزن شوند.
۳- ماهی سالمون: این ماهی حاوی منیزیم، ویتامین D و اسید چرب امگا ۳ است. توصیه می‌شود در هفته ۲ مرتبه ماهی مصرف شود.
۴- لوبیای سویا: حاوی منیزیم، فیبر و پروتئین است. این ماده معدنی در لوبیا سیاه، لوبیا سفید و لوبیا قرمز نیز یافت می‌شود.
۵- آووکادو: آووکادو حاوی منیزیم و سایر مواد مغذی است. این میوه همانند مغزها حاوی کالری بالایی است و نباید در مصرف آن زیاده‌روی شود.
۶- موز: موز حاوی منیزیم، پتاسیم و فیبر است. هر عدد موز متوسط حدود ۳۲ میلی‌گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی در سایر میوه‌ها مانند توت‌فرنگی، گریپ‌فروت، نارنگی و انجیر نیز یافت می‌شود.
۷- شکلات تلخ: ۳۰ گرم شکلات تلخ حدود ۱۱ درصد نیاز بدن به این ماده معدنی را تامین می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شکلات تلخ نیز به کاهش فشارخون و بهبود سلامتی عمومی کمک می‌کنند. با این حال، در مصرف شکلات تلخ زیاده‌روی نکنید، زیرا به علت داشتن کالری بالا می‌تواند وزن شما را بالا ببرد.

Loading