ممنوعیت فروش محصولات حاوی کافئین خالص یا غلیظ

ممنوعیت فروش محصولات حاوی کافئین خالص یا غلیظ

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده که در زمینه فروش مکمل‌هایی که حاوی مقادیر خطرناک کافئین هستند، محدودیت‌هایی را اعمال خواهد کرد. بنابراین، فروش مستقیم مکمل‌های پودری یا مایع که حاوی کافئین خالص و یا با غلظت بالا هستند، ممنوع خواهد شد.
گفته می‌شود که برخی اوقات از این محصولات به شیوه‌های خطرناک استفاده می‌شود. به عنوان مثال، نوجوانان به منظور افزایش انرژی مقادیر خطرناکی از آن‌ها را با نوشیدنی‌های ورزشی مخلوط می‌کنند. این مقادیر مورد استفاده می‌تواند به بدن آسیب زند. به طوریکه طبق گزارش FDA این محصولات حداقل با دو مورد مرگ در افراد سالم همراه بوده است.
نصف فنجان کافئین مایع غلیظ حاوی حدود ۲۰۰۰ میلی‌گرم کافئین است. یک قاشق چایخوری پودر کافئین خالص نیز حاوی حدود ۳۲۰۰ میلی‌گرم کافئین است. این مقادیر معادل ۲۰ تا ۲۸ لیوان قهوه بوده و بالقوه سمی است. بنابراین، سلامتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.
کمتر از ۲ قاشق غذاخوری از برخی از فرمولاسیون‌های پودری و خالص کافئین می‌تواند در اغلب بزرگسالان کشنده باشد. در حالیکه حتی مقادیر کمتر از این برای کودکان خطرناک است. مقادیر ایمن توصیه شده برای محصولات کافئینی خالص یا با غلظت بالا ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین است که تقریباً معادل یک شانزدهم قاشق چایخوری پودر خالص و یا تقریباً ۲/۵ قاشق چایخوری کافئین مایع می‌شود.
قانون جدید FDA شامل سایر محصولات که حاوی کافئین خالص و یا با غلظت بالا نیستند، مانند داروهای تجویزی و یا بدون نسخه و یا نوشیدنی‌های رایج حاوی کافئین، نمی‌شود.

Loading