مغز و حافظه خود را به کمک این ۳ راهکار ساده تقویت کنید

مغز و حافظه خود را به کمک این 3 راهکار ساده تقویت کنید

۱- فعالیت بدنی منظم

مشخص شده که فعالیت بدنی از دوران کودکی تا سالمندی به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند. فعالیت بدنی با تاثیر بر ساختمان مغز کودکان بر عملکرد تحصیلی آن‌ها تاثیر مثبت دارد. در مورد سالمندان نیز ورزش سبب بهبود حافظه و توانایی تفکر در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف می‌شود. ورزش هوازی سبب افزایش حجم مغز در نقاط خاکستری مغز شده و به تقویت حافظه کوتاه مدت و بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند.

۲- رژیم غذایی مدیترانه‌ای

این نوع رژیم غذایی سرشار از سبزی، میوه، غلات کامل، حبوبات، آجیل‌ و روغن زیتون است. در رژیم غذایی مدیترانه‌ای لبنیات و ماهی در حد متعادل و گوشت قرمز، ماکیان و غذاهای فرآوری شده به میزان اندک مصرف می‌شود.
تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی مدیترانه‌ای از مغز محافظت می‌کند. این نوع رژیم غذایی سرعت کاهش عملکرد شناختی را در افراد سالمند کاهش داده و سبب بهبود عملکرد مغز می‌گردد.

۳- یادگیری یک زبان جدید

یادگیری یک زبان خارجی سرعت کاهش توانایی‌های شناختی را کاهش می‌دهد. تحقیقات دانشمندان روسی و فنلاندی نشان می‌دهد که یادگیری یک زبان جدید توانایی مغز را برای کد کردن اطلاعات افزایش می‌دهد. تحقیقات انجام شده در انگلستان نیز نشان می‌دهد که صحبت کردن به دو یا چند زبان، حتی اگر زبان‌های جدید در دوران بزرگسالی آموخته شده باشند، سرعت کاهش عملکرد شناختی که مرتبط با افزایش سن است را کاهش می‌دهد.

Loading