مصرف زیاد فست‌فود احتمال آسم و اگزما را افزایش می‌دهد.

مصرف زیاد فست‌فود احتمال آسم و اگزما را افزایش می‌دهد

آسم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در سراسر جهان است. علائم این بیماری تنفسی عبارتند از: خس‌خس سینه، تنگی نفس و سرفه. این بیماری کودکان و بزرگسالان را مبتلا می‌کند. ژنتیک و عوامل محیطی مانند چاقی، استعمال سیگار، آلاینده‌ها و رژیم غذایی در بروز آسم نقش دارند. در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. اما علائم آن قابل کنترل هستند.
طی دهه‌های گذشته شیوع بیماری‌هایی مانند آسم و اگزما افزایش یافته است. این دسته از بیماری‌ها بار زیادی به سیستم‌های بهداشتی تحمیل کرده و کیفیت زندگی بیماران را کاهش می‌دهند.
اخیراً بررسی ۱۶ مطالعه نشان داده است که بین مصرف فست‌فود و افزایش خطر ابتلا به آسم، خس‌خس سینه و سایر بیماری‌های آلرژیک مانند اگزما ارتباط وجود دارد. بررسی انواع مختلف فست‌فود به تفکیک نشان داد که دریافت همبرگر بیشترین ارتباط را با بیماری‌های آلرژیک دارد. فست‌فودها حاوی مقادیر زیاد کالری، کربوهیدرات تصفیه شده، نمک، قند، چربی اشباع و مواد نگهدارنده هستند.
محققان معتقدند که کیفیت پایین رژیم غذایی از طرق مختلف احتمال بروز و پیشرفت آسم و خس خس سینه را افزایش می‌دهد. باید در آینده تحقیقات بیشتری جهت تائید یافته‌های حاصل از مطالعه فوق انجام شود.
منبع:

Cheng S. Wang et al. Respirology 2018.

Loading