فلفل قرمز و فوایدی که برای سلامتی دارد

فلفل قرمز: با فواید این ادویه بیشتر آشنا شوید.
از فلفل قرمز می‌توان به صورت تازه و یا پودر شده استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به فلفل قرمز و فوایدی که برای سلامتی دارد بپردازیم.

خواص فلفل قرمز:

۱- فلفل قرمز طول عمر را افزایش می‌دهد.
نتایج یک مطالعه بزرگ نشان داد در افراد بزرگسالی که به مدت ۲۰ سال هر ماه حداقل یک عدد فلفل قرمز را به صورت تازه یا خشک شده استفاده می‌کردند احتمال مرگ ۱۳ درصد کمتر بود. علت دقیق این مسئله مشخص نیست. اما به گفته محققان احتمالاً تاثیر این ادویه در مقابله با التهاب و چاقی در افزایش طول عمر نقش دارد.
۲- فلفل قرمز متابولیسم (سوخت و ساز) را بالا می‌برد.
کپسایسین موجود در این ادویه در افزایش متابولیسم نقش دارد. همچنین با فعال کردن یک نورون (سلول عصبی) حسی به نام TRPV1 مانع تجمع چربی در بدن و نیز کنترل اشتهای شما می‌شود. مجموع این اثرات می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان امیدوارند بتوانند از این خاصیت برای مقابله با چاقی استفاده کنند.
۳- فلفل قرمز در بهبود آرتریت موثر است.
کپسایسین در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌ها وجود داشته و سبب تسکین درد می‌شود. در یک مطالعه این ترکیب درد ناشی از آتریت را بعد از چند هفته ۵۰ درصد کاهش داد. سایر مطالعات نشان داده‌اند کپسایسین اگر همراه با سایر داروهای مسکن مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر بیشتری دارد.
۴- فلفل قرمز خطر بروز سرطان را کاهش می‌دهد.
در محیط آزمایشگاه کپسایسین سلول‌های مربوط به بیش از ۴۰ نوع سرطان شامل سرطان‌های روده بزرگ، کبد، ریه و پانکراس (لوزالمعده) و سرطان خون را از بین می‌برد. احتمالاً این ترکیب سبب تغییر ژن‌هایی می‌شود که با فعالیت سلول‌های سرطانی در ارتباط هستند. البته باید در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود.
۵- فلفل قرمز دارای خاصیت ضدمیکروبی است.
فلفل قرمز به طور طبیعی دارای خاصیت ضدمیکروبی است. بنابراین می‌تواند میکروب‌ها و سایر میکروارگانیسم‌هایی که سبب فساد غذاهای کنسرو شده یا بسته‌بندی شده می‌شوند را از بین ببرد. تولیدکنندگان مواد غذایی درصدد هستند تا در آینده از عصاره این ادویه به جای نگهدارنده‌های مصنوعی استفاده کنند.

Loading