زانو درد دارید؟ برخی غذاها می‌توانند مفید باشند

ماهی بخورید.

اسید چرب امگا ۳ موجود در ماهی یک ضدالتهاب طبیعی می‌باشد. به گفته دکتر استون ساچین، مدیر بخش جراحی ارتوپدی بیمارستان نیویورک، کاهش التهاب مفاصل اغلب به بهبود زانو درد کمک می‌کند. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که اسید چرب امگا ۳ به بهبود درد و کاهش زمان سفت و خشک ماندن صبحگاهی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. بهترین منابع امگا ۳ عبارتند از ماهی سالمون، ساردین و مکمل‌های روغن ماهی.
ماهی بسیار مطمئن‌تر از داروهای ضد التهاب می‌باشد، زیرا ممکن است این داروها عوارض جانبی داشته باشند.
آب پرتقال بنوشید.
آب پرتقال منبع عالی ویتامین C، یک ریزمغذی محافظ در برابر ورم مفاصل و استخوان‌های زانو (استئوآرتریت)، می‌باشد. یک مطالعه ۱۰ ساله استرالیایی متشکل از ۳۰۰ فرد میانسال نشان داده است دریافت زیاد ویتامین C با کاهش بدفرمی‌های استخوان و استئوآرتریت زانو همراه است.
سایر منابع ویتامین C جهت پیشگیری از زانو درد عبارتند از فلفل سبز، گرپ‌فروت و توت‌فرنگی.

اسفناج و پیاز بخورید.

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدند که دریافت مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و گزانتین (موجود در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج) می‌تواند منجر به بهبود زانو درد ناشی از استئوآرتریت شود. مطالعات متعددی سایر فواید لوتئین و گزانتین را مانند کمک به پیشگیری از بیماری‌های مربوط به بینایی اثبات کرده‌اند.
فراموش نکنید که کمی پیاز به سالاد اسفناج‌تان اضافه کنید. اضافه کردن پیاز به سالاد، ساندویچ و سایر غذاها ممکن است بتواند به از بین بردن درد زانو کمک کند. پیاز منبع غنی کوئرستین (یک فلاونوئید با خاصیت قوی ضدالتهابی) می‌باشد. در مطالعات حیوانی مربوط به آرتریت، کوئرستین منجر به کاهش چشمگیر علائم آرتریت شده است. سیب، انگور قرمز و چای نیز از دیگر منابع غنی کوئرستین می‌باشند.

از زنجبیل زیاد استفاده کنید.

از گیاه زنجبیل به طور سنتی برای درمان دل درد استفاده می‌کردند. اما محققان اخیراً دریافته‌اند در بهبود زانو درد از طریق کاهش التهاب نیز موثر است. در مطالعه‌ای که ۲۶۱ نفر در آن شرکت داشتند و مبتلا به زانو درد متوسط تا شدید به دلیل استئوآرتریت بودند، عصاره زنجبیل به طور قابل ملاحظه‌ای درد آن‌ها را هنگام ایستادن و راه رفتن کاهش داد. آشپزی با این ادویه می‌تواند به افزایش طعم غذا و در عین حال کاهش درد زانو کمک کند.

از غلات تصفیه شده دوری کنید.

برخی مطالعات نشان می‌دهند رژیم‌های مملو از غلات تصفیه شده می‌تواند التهاب را بیفزاید. بهتر است خوردن نان سفید، پاستا و کیک را به حداقل برسانید. حذف کردن این مواد غذایی از رژیم می‌تواند به کم کردن اضافه وزنتان نیز کمک کند.
تغییر رژیم غذایی اقدامی نسبتاً ساده می‌باشد که می‌تواند شما را در جهت امتحان کردن همه یا برخی از غذاهای فوق الذکر هدایت کند. ممکن است کمی از زانو دردتان خلاص شوید و از فواید این مواد غذایی جهت تقویت سلامتی‌تان بهره ببرید.

Loading