چرا دریافت کربوهیدرات ضروری است؟

چرا دریافت کربوهیدرات ضروری است؟

کربوهیدرات‌‌ها دارای انرژی بوده و در مواد غذایی مانند میوه، سبزی، نان، پاستا، حبوبات و محصولات لبنی وجود دارند. بدن از این مواد غذایی برای ساخت گلوکز که منبع اصلی انرژی بدن است، استفاده می‌کند. گلوکز نوعی قند است که انرژی تولید می‌کند و یا در بدن ذخیره می‌شود تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد.
بهترین نوعی کربوهیدرات، کربوهیدراتی است که حاوی مقادیر زیاد فیبر باشد، مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل. این نوع کربوهیدرات حاوی مواد مغذی بیشتری بوده و تبدیل آن به گلوکز مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. کربوهیدرات‌های تصفیه شده فاقد فیبر بوده و گاهی اوقات به آن‌ها قند اضافه می‌شود. کربوهیدرات‌های تصفیه شده عبارتند از: نان تهیه شده با آرد سفید، کیک، بیسکوئیت و شیرینی.
در صورتیکه از مصرف کربوهیدرات اجتناب کنید به سرعت آب بدن شما کاهش می‌یابد و کربوهیدرات‌های ذخیره شده در بدن تجزیه می‌شوند. رژیم غذایی کم کربوهیدرات یک رژیم غذایی متعادل و طبیعی نیست. هنگامی که شما مجدداً شروع به دریافت کربوهیدرات نمایید ذخایر کربوهیدرات بدن پر شده و وزن شما به میزان سابق بازمی‌گردد.
یکی از بهترین دستورالعمل‌ها برای کاهش وزن حذف قندهای ساده مانند نوشابه، شیرینی، کیک و کلوچه از رژیم غذایی است. به منظور کاهش وزن انتخاب غذاهای سرشار از فیبر بهترین اقدام است. زیرا این مواد غذایی ضمن فراهم ساختن تغذیه مناسب سبب احساس سیری می‌شوند. مصرف نان سبوس‌دار و میوه در وعده صبحانه، مصرف سبزیجات در وعده ناهار و شام و نیز مصرف میوه و سبزی در میان‌وعده راهکارهایی هستند که می‌توانند به افزایش مصرف کربوهیدرات‌های خوب و کاهش وزن کمک کنند. راهکار دیگر این است که یک بار در هفته مصرف گوشت را با حبوبات جایگزین نمایید.

Loading