خواص زردچوبه ومقابله با ۴ بیماری

آشنایی با 4 خاصیت زردچوبه

سال‌ها است که زردچوبه به عنوان یک ادویه در پخت مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده موثر اصلی در آن، کورکومین است که دارای خاصیت ضدالتهابی می‌باشد. برخی خواص شناخته شده این ادویه عبارتند از:زردچوبه خواص بسیاری برای جسم و ذهن انسان دارد که تحقیقات بسیاری در مورد انحام شده و به اثبات رسیده است.در این مقاله در مورد تعدادی از خواص زردچوبه صحبت میشود. زردچوبه از ماده ای به نام کورکومین تشکیل شده است که بیشترین خواص زردچوبه به دلیل وجود آن ماده است. کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی میباشد.سالهاست زردچوبه را به صورت پودر و به عنوان ادویه در غذاها استفده می‌کنیم که این پودر در حقیقت از آسیاب کردن ریشه آن به دست می‌آید. در کشورهای مختلف زردچوبه را به طرق مختلف استفاده میکنند، بعضی از پودر آن به عنوان رنگ استفاده کرده و بعضی‌ها از عصاره آن و یا کپسولهای مکمل آن استفاده میکنند

خواص زردچوبه:

۱- سرطان

کورکومین  خاصیت ضدسرطانی داشته و مانع رشد تومورها، به ویژه در سرطان روده بزرگ، می‌شود.

۲- بیماری‌های مزمن ناشی از افزایش سن

کورکومین از تجمع بتا آمیلوئید در مغز پیشگیری می‌کند. بتا آمیلوئید یک پروتئین غیرطبیعی است که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر وجود دارد.

۳- عفونت

زردچوبه در برابر باکتری، انگل و قارچ اثر حفاظتی دارد. همچنین می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده موضعی مورد استفاده قرار گیرد. (در زمان استفاده از آن مراقب باشید، زیرا می‎تواند برای مدتی سبب زرد شدن پوست و یا تغییر رنگ لباس‌ها شود.)

۴- مشکلات دستگاه گوارش

زردچوبه از کبد محافظت کرده، سوءهاضمه را بهبود داده و در پیشگیری یا بهبود زخم‌های گوارشی نقش دارد. زهمچنین برای افراد مبتلا به بیماری‌های روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو نیز مفید است.

توصیه:
برای استفاده از زردچوبه حتماً با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت نمایید. زنان باردار و افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا یا انسداد مجاری صفراوی نباید از محصولات حاوی زردچوبه استفاده نمایند.

Loading